Lecsapott a Versenyhivatal a magyarok egyik kedvenc applikációjára
Érdekes fordulatot vett a nyelvtanulás népszerű online platformján, a Duolingón. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a vállalat ellen, mivel gyanú merült fel a cég megtévesztő kereskedelmi gyakorlatát illetően. A hatóság azt állítja, hogy a Duolingo helytelenül hirdeti nyelvtanulási módszerének hatékonyságát, miközben piacvezetőként pozicionálja magát.
Kéretlen marketingüzenetek nyomás alatt
A GVH kifogásolja a Duolingo által alkalmazott, zavaró és sűrűn érkező marketingüzeneteket is, amelyek pszichés nyomást gyakorolhatnak a felhasználókra. Ez a taktika arra ösztönözheti a felhasználókat, hogy váltsanak a fizetős verzióra, anélkül, hogy világosan tájékoztatnák őket a szolgáltatás korlátairól.
Szlogenek és megtévesztő állítások
A vállalat által használt kommunikáció nem csupán felületessége miatt kérdőjelezhető meg. A GVH rávilágít arra is, hogy a „Duolingo – A nyelvtanulás legjobb módja a világon” szlogen túlzó, és az ötletlegítmény mögött megalapozatlan állítások húzódnak. Az online tanulási formátum hatékonyságát igazoló számok is kétségbe vonhatók, hiszen például a vállalat azt állítja, hogy „1 hónapnyi Duolingo-használat után 10 nyelvtanulóból 9 magabiztosan beszéli a nyelvet”, ami valószínűleg nem a valóság tükre.
Eljárás a tények tisztázása érdekében
Fontos tudni, hogy az eljárás megkezdődése önmagában nem jelenti azt, hogy a Duolingo jogsértést követett el. A GVH célja a helyzet alapos vizsgálata, amely három hónapig tart, és indokolt esetben meghosszabbítható. A versenytörvény értelmében azonban az ügyintézési időbe nem számít bele az, míg a cég a kért információkat megadja.
Duolingo megjelenése Magyarországon
A Duolingo az Egyesült Államokban alapított vállalat, amely online nyelvtanulási lehetőségeket kínál. Platformja Magyarországon is kiemelkedő népszerűségnek örvend, hiszen naponta körülbelül 380 ezer felhasználó igénybe veszi szolgáltatását. A cég védjegyének számító zöld bagoly, Duo, egyaránt kabala és logó is, amely immár több ezer ember számára vált a nyelvtanulás szimbólumává.
DOMAINEK és kiszolgálás a felhasználók számára
A GVH különféle hiányosságokat is észlelt a vállalat működésével kapcsolatosan, például a használati feltételek elérhetősége és a magyar nyelvű tájékoztatás milyenségét. Az eljárás célja, hogy megállapítsa a valós helyzetet, és meghatározza, hogy a Duolingo valóban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott-e.