Annyi pénzt költöttek csipszre és sörre a Super Bowl-on, hogy Ben Affleck és David Beckham sem maradt ki a buliból

által Norbert S
0

Rekordösszegek és sztárok a Super Bowl árnyékában

Képzeljük el azt az őrült pénzszórást, ami a Super Bowl-hoz kapcsolódik, és most szorozzuk meg végtelennel. Az amerikai futball legnagyobb eseményén idén sem kímélték a bankszámlákat: egyetlen 30 másodperces reklámért abszurdnak tűnő, 8 millió dollárt, vagyis több mint 3 milliárd forintot kértek el; a nézők száma pedig meghaladta a százmilliót világszerte. De kit is érdekelnek ezek a számok, amikor Ben Affleck éppen kávét kotyvaszt, vagy David Beckham egy grillsütő mellett nosztalgiázik Matt Damonnal? Ehhez hasonlóan szinten minden nagyobb márka celebekkel kivitelezett reklámkampányon keresztül „rúgott labdába”.

Az ikonikus Philadelphia Eagles és a szórakoztatóipar csúcspontja

A pályán a Philadelphia Eagles 40–22-es győzelme a Kansas City Chiefs felett adott okot a konfettiesőre. A Caesars Superdome-ban játszott mérkőzés talán sporttörténelmi jelentőségű volt, de az esemény valódi „show”-ját a reklámblokkok és a sztárfellépők vitték el. Kendrick Lamar félidei fellépése mellett Samuel L. Jackson zseniálisan éles odamondogatása is felrázta az este atmoszféráját – bár néhány nézőnél valószínűleg már akkor uralkodott a sör és chips túltengése. Ez az esemény egyfajta popkulturális nagyüzemmé vált, ahol minden márka arról álmodozik, hogy reklámja örökre az emlékezetbe égjen – bármilyen áron.

A reklámok, amelyeket mindenki szavátlanul nézett

Idén a Doritos és a Pringles sem spórolt a kreativitással. A Doritos például teljesen új szintre emelte marketingjét, mivel rajongóik szavazták meg, hogy az idei kampányban egy színész ufóhívőt alakítson, aki kétségbeesetten védelmezi csipszeit az űrlényektől. A Pringles eközben bajszos szuperhősökkel és abszurd szcenáriókkal nyúlt a nézők szívéhez – hogy azok persze a gyomrukat se hagyják érintetlenül. Ez még közel sem minden: a Stella Artois Matt Damont és David Beckhamet hozta össze egy „testvérkeresés” történetében, amely egy grillsütő romantikájában csúcsosodott ki.

Világsztárok kontra hétköznapi termékek

A Budweiser sem aprózta el, amikor Peyton Manninget és Post Malonet állította kerti parti középpontjába – mert mi más adhatná meg jobban az igazi Super Bowl-hangulatot, mint egy BBQ-fűnyíró kombó, sörrel spékelve? Eközben a Häagen-Dazs először szállt be a Super Bowl reklámőrületébe, méghozzá Vin Diesel és Michelle Rodriguez kettősével, akik a Halálos iramban járműszáguldását egy csészényi fagyival párosították. Persze mert mi másért akarnánk űrhajókat és gyors kocsikat, mint fagylalthirdetésért…

A reklámipar groteszk jelmezes felvonulása

Bár a nagy cégek a sprinteket futják, kisebb trendek is villogtak. A GoDaddy a mesterséges intelligenciát helyezte középpontba Walton Goggins humoros előadásával, a Hellmann’s pedig újraértelmezett filmes klasszikusokat – a gondosan megkoreografált marketing üzenetek olykor zavarba ejtően „de már láttam ezt valahol” érzéssel operáltak. Az edénygyártó Hexclad reklámját pedig Gordon Ramsay és néhány ufó közötti szürreális főzési lecke koronázta meg.

Mi maradt hátra a Super Bowl utóízéből?

Nehéz meghatározni, mi volt az igazi nyertes: a Philadelphia Eagles diadala, a chips- és söráradat, vagy a reklámok abszurditása? Egy biztos: az emberek nemcsak a sportért nézik ezt az eseményt. Mindeközben a háttérben a vállalatok dollármilliárdokkal játszadoznak, hogy elérjék azt a bizonyos ikonikus popkulturális státuszt, ami akár évekig futhat még mémekben és beszélgetésekben. A Super Bowl minden értelemben professzionális túlzás – és pont ezért érdekli a világot.

Forrás: index.hu/sport/amerikaifutball/2025/02/10/nfl-super-bowl-59-reklamok-kansas-city-chiefs-philadelphia-eagles/

Ezt is kedvelheted